KK:s Niklas Otto Olsson har i sin ledare (5 april) och i sitt svar till representanter för Plus Katrineholm (11 april) totalsågat den framlagda nya platsvarumärkesstrategin för Katrineholm. Han är väldigt hård i sina omdömen. På sätt och vis så är jag beredd att hålla med honom. Strategin är väldigt mångordig och svår att förstå, och det framgår inte hur den konkret ska användas.
Men innan man förpassar strategin till papperskorgen – där den i sitt nuvarande skick hör hemma – så borde man ge de ansvariga en andra chans. De borde ges i uppdrag att ge ut en koncentrerad och begriplig kortversion av den nya strategin, med en tillhörande beskrivning av hur den konkret ska användas. Rimligt är att det hela ryms på en A4-sida. Krävs det mer plats än så, så är nog det hela feltänkt.
Efterlysning: koncentrat av nya pr-strategin
"De borde ges i uppdrag att ge ut en koncentrerad och begriplig kortversion av den nya strategin", skriver insändarskribenten.
Foto: Skärmbild från försättsbladet till Katrineholms ny pr-strategin
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.