Skam den som ger sig när det gäller vården

"Att kontakta Linden visade sig vara ett moment 22" skriver insändarskribenten.

"Att kontakta Linden visade sig vara ett moment 22" skriver insändarskribenten.

Foto:

Insändare2022-09-20 07:05
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Apropå ”Anna gav upp efter 81 samtal till vårdcentralen”.

Jag kan bara befästa Annas påpekande om att vårdcentralen Linden är svårtillgänglig. Efter en undersökning med ultraljud den 17 maj, där det konstaterades att jag hade ett brock i ljumsken, väntade jag till mitten av augusti innan jag försökte ta kontakt med vårdcentralen Linden. Jag ville gärna prata med någon som kunde förklara för mig vad brock är för något.

Att kontakta Linden visade sig vara ett ”moment 22”. Telefontiden börjar klockan åtta. Då jag ringde 12 minuter över åtta fick jag ett automatiskt svar att alla tider var bokade och att jag var välkommen att ringa tillbaka följande dag. Jag ringde trettio sekunder över åtta, följande dag, och slussades till vårdcentralen Nävertorp som informerade om att Linden var stängt för planering och att jag skulle ringa följande dag. Tyvärr så ringde jag återigen några minuter för sent så jag blev återigen uppmanad att ringa följande dag. En skattebetalares råd till Linden, inför nästa planeringsdag, är att se över era rutiner vad gäller tillgänglighet. Jag ska göra som Anna, byta vårdcentral.