Reklamfilmen mynnar från organisationen Huskurage, en ideell förening som KVBS samarbetspartner Hyreshuset i Katrineholm jobbat mycket med. Nu har KVBS tagit ställning för att belysa problemet som är våld i nära relationer.
– Det som bland annat belyses i reklamfilmen är att det rent statistiskt sett är två barn i varje klass i Katrineholm som på något sätt utsätts för våld i hemmet. Det är saker som händer här hos oss på olika sätt. Det är jätteviktigt att vi tar den typen av saker på allvar för att folk ska må bra i vår förening också, säger Martin Gustafsson, informationsansvarig i KVBS.
Reklamfilmen kommer visas i samband med sändningarna från KVBS matcher under den kommande säsongen. I utformningen av den tog föreningen inspiration från hockeyföreningen Färjestad som gjorde en liknande film i våras tillsammans med Huskurage.
– Det är en kombination av många saker, men framför allt visar vi att det inte bara är bandy, inte bara idrott vi sysslar med. Vi är en förening som står för mycket bra saker, säger Martin.
Martin uttrycker att han anser att det är jätteviktigt att idrottsföreningar engagerar sig i samhället.
– Det ställs mycket högre krav på föreningar idag och den väg som är minst utforskad och där det finns störst framkomlighet är att jobba aktivt inom alla typer av samhällsengagemang. För att visa den kraft som finns i idrotten. Och samtidigt visa vad som är viktigt för oss: "Det här är viktigt för att vi ska ha en hållbar verksamhet där vi har människor som trivs och mår bra".