Teamet ska komma till start med sex bilar. Och tvÄ platser Àr fortfarande öppna sÄ det kan bli fler svenskar.
Nitroserien drivs av X-gamesstjÀrnan Travis Pastrana. Den har avgjorts som enstaka tÀvlingar 2018 och 2019, men genomförs nu för första gÄngen i en hel serie, bestÄende av fem deltÀvlingar med start i september.
Hansen Àr intresserad
Och flera svenska förare kan vara pÄ vÀg in. Timmy Hansen har haft framgÄng tidigare Är, vunnit 2018 och kom trea 2019.
ââJag har kört bĂ„da, och jag vill gĂ€rna. Man allt mĂ„ste falla pĂ„ plats. Vi Ă€r inte riktigt klara Ă€n, sĂ€ger han.
Och det gÀller ocksÄ hans bror Kevin Hansen som vann 2019.
Alla dörrar öppna
Inte heller den svenska vÀrldsmÀstaren Johan Kristoffersson utesluter deltagande.
"Vi hÄller alla dörrar öppna, men inget Àr klart i nulÀget angÄende Nitro", hÀlsar stallchefen Tommy Kristoffersson via SMS.
Det gÄr att kombinera och köra bÄde VM-serien och Nitro Àven om en av racinghelgerna kolliderar. SÄ Kristoffersson skulle kunna försvara sin vÀrldsmÀstartitel oavsett.
OcksÄ Patrik Sandell, tvÄa 2019, vill tillbaka.
ââDet hade varit kul att fortsĂ€tta köra dĂ€rborta. Jag kollar pĂ„ lite upplĂ€gg men i dagslĂ€get Ă€r ingenting klart, sĂ€ger han.
En som dÀremot inte kommer till start i Är Àr Mattias Ekström, som har en andra plats 2018 som bÀsta placering.
ââJag har för mĂ„nga andra projekt pĂ„ gĂ„ng. Men teamet (lĂ€s EKSJC) försöker just nu att fĂ„ till lite bilar som ska vara dĂ€r och köra, kanske med svenska förare, sĂ€ger han frĂ„n en racerbana i Italien.
Helt ny nivÄ
Nitroserien Àr inspirerad av X-games och tar rallycrossen till en ny nivÄ med dramatiska hopp och intensiv körning.
ââDet Ă€r hĂ€ftigt att köra Nitro. Banorna som man Ă„ker och sĂ€ttet man kör pĂ„ Ă€r otroligt hĂ€ftigt, sĂ€ger Timmy Hansen.