Den gamla spisen sjöng på sista refrängen. Därför beställde Vingåkersbon den 23 augusti en ny spis för 8 789 kronor hos ett e-handelsföretag. Han beställde även installation från samma företag.
En knapp vecka senare dök leveransen och installatörerna upp. Vingåkersbons hustru fick frågan om "det fanns nollkabel i uttaget" och de fick till svar att hon inte visste och att det var något de själva borde ha koll på.
Installatörerna frågade då om de skulle prova att koppla in spisen och fick samma svar. När spisen kopplades in gick säkringarna i hushållets elskåp, då "nollan" saknades.
I stället fick Vingåkerskunden ta ut ett lokalt elföretag för att lägga till en neutralledare och koppla in spisen en andra gång. Även vid det försöket gick säkringarna i elskåpet. När elfirman fick höra att spisen kopplats in tidigare utan "nolla" upplystes kunden om att spisen troligen är trasig.
Han vände sig till e-handelsföretaget, men fick till svar att installatörerna aldrig hade kopplat in spisen eftersom neutralledaren saknades i uttaget. Ord står mot ord och företaget anser att saken är utagerad när kunden har hört av sig igen.
Nu har Vingåkersbon, som vill ha en ny spis eller pengarna tillbaka, anmält elektronikjätten till ARN. Han står fast vid att det är företagets installatörer som har förstört spisen.