Missnöjda soffköpare vänder sig till ARN

Två sörmlänningar som har köpt möbler på två olika möbelföretag har kontaktat Allmänna Reklamationsnämnden, ARN, och klagat.

Två sörmlänningar har klagat på möbelköp, hos ARN, Allmänna Reklamationsnämnden.

Två sörmlänningar har klagat på möbelköp, hos ARN, Allmänna Reklamationsnämnden.

Foto:

Sörmland2019-09-05 09:20

Det ena klagomålet gäller en soffa som köptes för två år sedan och nu ska ha fått inre skador.

Det andra klagomålet gäller dynorna i en utomhusgrupp som trots att gruppen har stått under tak och i skydd av en gardin, har skadats av solen.

Kunden som köpt en soffa, skriver i sin anmälan att något på insidan av soffan har gått sönder och att hon när hon köpte den nya soffan ska ha blivit informerad av personalen om att deras soffor håller i 25 år. Soffan kostade närmare 26 000 kronor och hon fick ett års garanti vid köpet.

Utomhusgruppens köpare har varit i kontakt med Eskilstuna kommuns konsumentvägledare som uppmanat henne att anmäla skadan till ARN. Svaret från möbelföretaget: solblekning är naturligt. Båda kunderna vill nu att möbelföretagen åtgärdar felen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om