Det var tuffa vägar. Många tvingades bryta.
- Flera fick kasta in handduken. Men vi visste att det var ett långt rally. Det viktigaste är att bilen inte spökar. Sedan måste man tänka på vätska och mat så man orkar genom hela tävlingen, förklarar Per-Erik Sköldin, SMK Vingåker, som körde in på en 12:e plats totalt.
Gunnar Fredriksson tyckte att vägarna var för snabba när tävlingen kördes i skogarna i Värmland.
- Det var svårt med så snabba vägar. Det passade inte mig och min bil, samtidigt kunde jag ta igen på andra sträckor av tävlingen, säger han och fortsätter:
- När man kör så snabba sträckor så måste man hela tiden ligga på gränsen av vad bilen klarar av. Det var många som fick bryta. Under fredagen hade vi problem med ett bakhjul. Som tur var hann vi in till mål och kunde reparera skadan under natten.
Det var många som hade samlats längs vägarna för att se de äldre bilmodellerna tampas om placeringarna.
- Under lördagen, när vi körde sträckan Närke, Nora, Örebro var det massor av folk som var och tittade. Det är ju en del av tjusningen med det här. Det är verkligen en härlig klassiker på det sättet, berättar Per-Erik Sköldin.
- Det är verkligen en jättegrej, förklarar Gunnar Fredriksson.
- Jag vet ingen siffra, men det kan mycket väl ha varit runt 100 000 personer som valde att komma till vägarna av intresse för de gamla bilarna. För att exempelvis se att min gamla Saab fortfarande kan köra rally.