Telefonproblem har pågått i en vecka

Försökt att nå någon politiker eller tjänsteman på kommunen? Eller haft brådskande samtal till Humlegården under senaste veckan? Då har ni mötts av upptagetsignal och meddelande att mottagaren är upptagen.

IT- och kommunikationschef Maria Pestrea står i daglig kontakt med Tele2.

IT- och kommunikationschef Maria Pestrea står i daglig kontakt med Tele2.

Foto:

Övrigt2017-09-03 17:44

Under en vecka har nu det varit svårt att nå någon på kommunen. Det berättar IT- och kommunikationschef Maria Pestrea.

‒Problemet har varit sedan klockan 12 förra torsdagen.

Det går inte att nå personer på kommunen genom det vanliga fasta numret, men man kan ringa på deras mobilnummer, slår Pestrea fast.

Dock ligger alla dessa mobilnummer inte ute på kommunens hemsida, så därför kan det vara svårt att även över mobilnätet nå den man söker. Genom att ringa Katrineholms kommunväxel, som sedan en tid även är växel för Vingåker, öppnar sig en möjlighet att kunna nå den man söker, betonar Pestrea.

Under den vecka som har gått har teleoperatören Tele 2 sökt efter var felet finns. Men det är en grannlaga uppgift, eftersom det rör sig om flera mil fiberslangar att söka igenom.

‒Vi har löpande kontakt med Tele 2 som letar efter felet. Vi har kontakt flera gånger om dagen. Och vi hoppas på en snar lösning.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!