I förra veckan skrev tidningen om Ragnar Molberg i Vingåker, som trots abonnemang på tv-kanaler från Viasat inte fått några kanaler på två månader. Varken kanalleverantören Viasat eller nätägaren IP Only visste vad felet var.
Men sedan tidningen uppmärksammade problemet blev det fart.
– Jag hann inte ens läsa artikeln i tidningen innan den började ringa. De var så trevliga och artiga och det var full rulle, säger Ragnar Molberg.
Han fick veta att felet hittats.
– Jag frågade om de fick gräva mycket, men de sa att när de säger "gräva" menar de att de rotar i papper och på datorer. De sa att jag skulle ta fjärrkontrollen och sätta på Viasat och då fungerade det. Jag blev så snopen.
Han berättar att han sa till företaget, att han tyckte det var dåligt att de inte kunde höra av sig själva under månaderna.
Nu har Ragnar Molberg många kanaler att välja på och kan svara ja på kompisarnas frågor om han sett hockeyn. Men just nu står tv:n oanvänd i alla fall.
– Nej, nu sitter jag på balkongen och njuter. Det var 26 plusgrader hos mig, säger han.