Kommunen får betala 80 000 kronor för Körslaget

80 000 kronor kommer Körslaget att kosta Katrineholms kommun.- Kostnaden är liten, det är extremt billigt för den marknadsföring av Katrineholm vi får, säger kommunstyrelsens ordförande Göran Dahlström (S).

Övrigt2011-03-02 07:07

Katrineholms-Kuriren har fått ta del av det avtal som förhandlats fram mellan Meter Television och Katrineholms kommun kring Körslaget – ett avtal vars innehåll produktionsbolaget försökt att hemlighålla genom en sekretessklausul, en klausul som kommunen inte gått med på.

För 80 000 kronor får kommunen en icke-exklusiv varumärkeslicens som ger kommunen rätt att använda varumärket Körslaget på bland annat kommunens hemsida, i annonser, vid utomhusannonsering och på lokala events med mera under en begränsad tid.

- Jag har fått klartecken från den politiska majoriteten att vi kör på det här nu och därför har jag gett klartecken också till kommunchefen och KFV Marknadsföring att gå vidare. Formellt ska dock frågan upp på kommunstyrelsen 30 mars, säger Göran Dahlström.

Dahlström säger också att 80- 000 kronor är billigt för vad kommunen får tillbaka i uppmärksamhetsvärde. En riksannons eller reklam i nationell tv för att marknadsföra Katrineholm skulle exempelvis kunna kosta hundratusentals kronor och ställt i relation till det är 80 000 kronor inte mycket, säger Dahlström.

Läs mer om avtalet i Katrineholms-Kuriren onsdag.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om