Hur känns det att ha flyttat in på magasinets sajt?
‒Det känns bra, tack. Det är jätteroligt. Jag har fått väldigt många positiva reaktioner, både om tidningen och sajten. Många tycker att den står för bra läsning och hög kvalitet.
Vad ska du bjuda läsarna på?
‒Jag ska blogga som jag gör i dag. Bloggen är som en slags dagbok, men den handlar inte bara om min vardag utan också om det som rör mitt jobb som fotograf, kreatör och stylist. Och om det som inspirerar mig för stunden, bland annat inredning, diy, mat, mode, böcker och kultur. Som influencer och bloggare tycker jag också att jag har ett ansvar för att dela med sig av sådant som jag tycker är viktigt och verkligen brinner för. När man går från egen sajt till att ligga under ett mediehus blir bloggen också ännu mer ett jobb. Jag har många uppslag och idéer, både lokalt och ganska nära lokalt. Jag vill lyfta fram ställen man kan besöka och göra fler intervjuer om sådant som ligger mig varmt om hjärtat. Det är jag pepp på.
Hur många läsare har du?
‒Jag har dålig koll. Men jag har en trogen läsarskara på bloggen och 60.000 följare på Instagram.
Hur skapar man en framgångsrik blogg?
‒Jag tror att det är viktigt att man vågar följa sin egen stil. Bloggvärlden är jättestor, nätet är jättestort och har man inte hittat sin egen nisch då är det lätt att försvinna. Egna bilder är bra, då får du en unik blogg. För i bloggvärlden är mycket pressbilder som bara cirkulerar runt.