Andra gången gillt för Viktor Frisk?

Redan i somras fick Viktor Frisk och polaren Samir Badran frågan om de ville vara med i Melodifestivalen en gång till. – Först var vi lite tveksamma. Men när vi fick Fredrik Kempe som låtskrivare kunde vi inte annat än att säga ja.

Melodifestivalen2016-02-03 09:22
<p>"Bada nakna" är titeln när Samir & Viktor dansar in på Melloscenen i Göteborg på lördag efter två månaders intensiva repetitioner. Både dans- och sånglektioner har stått på programmet.</p><p>– Och det har varit bra, säger Viktor Frisk. För jag är faktiskt inte ett dugg nervös den här gången.</p><p>Annat var det inför förra årets framträdande med "Groupie". När stressen toppade tog Viktor en charterresa till Egypten för att koppla av - men hann inte mer än landa innan han fick order om att omedelbums inställa sig i Stockholm igen för repetitioner.</p><p>– I år håller jag mig hemma.</p><p>Fredrik Kempe, kompositören bakom Samir & Viktors låt, har lång erfarenhet som låtskrivare i Mello-sammanhang och är också en av de mest framgångsrika. Under 2000-talet kammade han hem totalt fyra vinster med bidragen "Hero", "La Voix", "Popular" och "Undo" framförda av, i tur och ordning, Charlotte Perrelli, Malena Ernman, Eric Saade och Sanna Nielsen.</p><p>"Bada nakna", alltså - men det kommer Viktor och Samir inte att göra.</p><p>– Nej, snarare ska man tänka VM i fotboll 94 när Sverige tog brons och folk badade som galna i fontäner. Låten handlar om att ha kul tillsammans, om glädje och gemenskap, säger Viktor.</p><p>– Det är ett mäktigt nummer som jag tror kommer att gå hem både hos partypubliken och de lite yngre.</p><p>Med sina nästan 900 000 följare på Instagram är Viktor och Samir såklart ett hett byte för SVT:s jobb med att locka till sig publik i de yngre åldrarna.</p><p><strong>Vet ni vilka de är?</strong></p><p>– Mina typiska följare är tjejer och killar mellan 15 och 25 år som följer mig som modebloggare. Sedan finns ytterligare en grupp med riktigt unga tjejer på 12-13.</p><p>Till vardags arbetar Viktor Frisk numera på reklambyrån Mindmakers med titeln social media director.</p><p>– Jag hjälper företag att bygga marknadsstrategier för hur de ska nå ut via sociala medier.</p><p></p>
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om