"Var rädd om tidningen så att vi får ha den kvar", manade han mig och mina kollegor.
Och visst ska vi vara rädda om Katrineholms-Kuriren och värna vår uppgift i demokratin, fortsätta att vara en plattform för att påverka samhällsutvecklingen. För vi behövs!
Att vi fortfarande är en stark kraft i vårt spridningsområde visar de officiella upplagesiffrorna för 2015 som släpptes i veckan. Vi backade med 300 prenumererade exemplar jämfört med 2014, men har ändå en upplaga på 10 000.
Och även om vi ofta hör, inte minst från vår egen bransch, att papperstidningen är på nedgång så är just papperstidningsläsandet fortfarande Katrineholms-Kurirens starkaste kanal. Vi når runt vartannat hushåll i Katrineholms- och Vingåkersområdet med tidningen varje dag. Och flera av besökarna på vårt öppna hus berättar också om hur viktig lokaltidningen är för dem i vardagen. Eller rättare sagt: våra lokala nyheter. För vissa av besökarna, framför allt de lite yngre, läser lika gärna våra nyheter digitalt. Här blir en delning på Facebook inkörsporten till den lokala nyhetskonsumtionen istället för förstasidan på den tidning som de flesta prenumeranter hämtar i postlådan. Och det är helt okej. Bara vi på något vis fortsätter att finnas med som en aktör även hos yngre generationer.
"Hur länge fortsätter det att finnas en papperstidning" frågar någon lite oroligt, som inte alls känner sig bekväm med att nyhetskonsumera digitalt. Jag är ganska säker på att papperstidningen har potential att leva minst 20 år till (förhoppningsvis längre), sett till hur vår prenumerantstock ser ut i ålder och läsvanor. Lägg också till att flera och fler pratar om digital trötthet och en längtan att vila från skärmen.
I veckan berättade tidningsdrottningen Amelia Adamo att hon kliver av som chefredaktör för sin tidning M Magasin, som framförallt läses på papper. I Resumé förklarar hon att hon tror papperstidningen kommer att överleva - parallellt med den digitala utvecklingen. Hon slår fast att skapandet av en app inte löser alla problem som tidningsbranschen har med minskade upplagor, och att kreativt nytänk i papper är en parallell väg som måste användas. Jag håller med.
Men oavsett om du väljer att läsa oss på papper eller digitalt så är ändå det viktigaste uppdraget för oss att förklara för er läsare varför ni överhuvudtaget ska läsa våra nyheter, varför vi behövs och varför du överhuvudtaget ska värna om oss. Lyckas vi med det är hoppet gott om att även 2016 års tidningsstatistik blir positiv läsning.