Lyckligt slut efter fryshaveri

Jag köpte ny frys och kyl för tre år sedan. För någon vecka sedan lade frysen av.

Krönika av Magnus Petersson.2016-11-15 17:56

En servicekille kom någon dag efter den hemska upptäckten. Han öppnade dörren till frysen från Whirlpool och utan att kolla så mycket mer sa han: "Nej, den här är det bara att skrota".

Tre år på nacken och den går inte ens att laga. Ja, du har säkert hört det förr. Det var bättre förr. I alla fall när det gäller vitvaror. Som tur var hade jag fem års garanti. Men det stora problemet för mig var att den nya frysen hade helt andra mått än den gamla. Hur har de tänkt sig det här? Jag måste ju byta kylen också!

Nu jävlar tänkte jag, nu gäller det att stå på sig och hävda sin rätt! Det måste de väl förstå att jag måste byta kylen också. Det går ju inte att ha en frys som är 15 centimeter högre än kylen! Jag jagade upp mig själv riktigt rejält. Men till slut lugnade jag ner mig en aning. Ta det lite piano nu kompis, sa jag till mig själv. Jag kanske först ska höra mig för hur företaget tänker. Är det så att de börjar krångla och inte vill erbjuda mig en bra deal då kan jag sätta i gång det tunga artilleriet.

Jag skickade ett mejl: Jag utgår ifrån att ni fattar att jag även måste byta kylskåpet eftersom den frys ni erbjuder mig har helt andra mått. Vad har ni för lösningar på det? Svaret kom dagen därpå: Om kylen har 5 års garanti, kan vi byta den också!

Jag som hade tänkt mig en lång process med många hårda ord. Det blev intet av det och tur var väl det! Nu har jag snart en ny frys och kyl som håller minst tre år till.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om