Servicenivån i affärerna var inte på topp

En reaställning drogs bort mitt framför näsan på en person. I en annan butik stod personalen i kassan med ryggen till kunderna och förde ett privat samtal.

Katrineholm2010-11-22 18:35

Nej, servicenivån var inte på topp överallt när elever från en kurs på Lernia i Katrineholm gjorde en anonym undersökning av bemötandet i stadens butiker. Men det fanns ljusa undantag.

I någon butik hänvisade personalen till och med till konkurrenten när den efterfrågade varan inte fanns.

För eleverna, som går en kurs i service, gav undersökningen delvis ett förvånande resultat.

- Det är brist på kunskap, säger Madelene Alm.

- Man behöver tänka till på vad man ger i form av service, anser Helena Axlund som tillägger att det lär bli uppföljningar på undersökningen.

Hans G Winberg, Svensk Handels ordförande i Katrineholm, anser att Lernia-elevernas initiativ var gott.

- Bemötande är oerhört väsentligt. Det är där det börjar, om det ska bli någon affär.

Läs mer i tisdagens Katrineholms-Kuriren!

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!