Missnöjd med frisyren – anmälde frisören till ARN

En ortsbo har anmält en frisersalong i Katrineholm till Allmänna reklamationsnämnden.

Katrineholm2013-08-15 15:02

Anledningen är att hon blev missnöjd med sina lockar efter att ha fått håret permanentat.

Kvinnan hävdar också i sin anmälan att en klippning ska ha ingått i priset, men att hon behövt betala för den ändå. Hon kräver nu 2 000 kronor i skadestånd, dels för kostnaderna för besöket vid salongen men också för bensinkostnaderna för att ta sig dit. Salongsbesöket ska ha ägt rum i mitten av juni.

Personalen på frisersalongen har varit i kontakt med kvinnan, som uttrycker att hon känner sig lurad på pengarna. De delar inte hennes uppfattning av situationen och anser att de har varit så tillmötesgående som de har kunnat. Kvinnan ska ha fortsatt komma med klagomål trots det. Däremot ser personalen ärendet som avslutat.

Personalen har även varit i kontakt med kvinnan i andra sammanhang. Då har det också handlat om flera klagomål vid olika köp.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om