KFV marknadsföring byter varumärke

KFV marknadsföring kommer i fortsättningen att heta +Katrineholm, för att betona den lokala förankringen.

Nu byter KFV marknadsföring namn till +Katrineholm för att stärka den lokala förankringen. Här visar vd Louise Magnusson de nya logotyperna.

Nu byter KFV marknadsföring namn till +Katrineholm för att stärka den lokala förankringen. Här visar vd Louise Magnusson de nya logotyperna.

Foto: Pressbild/KFV marknadsföring

Katrineholm2020-06-02 22:07

Arbetet med det nya varumärket har tagit ett år och KFV marknadsförings vd Louise Magnusson säger att det viktigaste har varit att få fram den lokala förankringen.

– Vi har medlemmar i bland annat Flen och Vingåker som fortfarande är lika viktiga, men Katrineholms kommun är delägare i bolaget. Vi knyter varumärket till destinationen, men det finns inga begränsningar i vårt samarbete.

Bolagets uppdrag kommer heller inte förändras. 

– Vi fortsätter att skapa bättre förutsättningar för företag, boende och besökare i Katrineholm och KFV-regionen. Vi har valt att byta till +Katrineholm för att skapa ett nytt uttryckssätt. Det är klart att det kostar lite, men det är väl investerade pengar.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!