KFV Marknadsföring AB vill liva upp hösthelgerna

Med temalördagar vill KFV Marknadsföring AB förgylla hösten 2010 på Stortorget i Katrineholm. Bland de åtta olika förslagen på lördagsaktiviteter finns bland annat en schackdag med turnering på torget för barn och vuxna.

Katrineholm2010-10-30 05:00

Under våren 2010 utarbetade KFV Marknadsföring ett förslag på hur man vill förvandla Stortorget till en mer levande och välbesökt del av Katrineholm.

- Basen till allt är att vi vill förvandla torget till ett rum för aktivitet med till exempel fasta torgbodar, en permanent scen och en paviljong för väderberoende aktiviteter. Ett torg är allmänhetens yta och måste bli så levande som möjligt, säger Mattias Thim, marknadsföringsbolagets vd.

Planerna för den fortsatta hösten är många och en hel räcka aktvitetslördagar är i sin tur ett led i torgets tilltänkta omvandling. Kommunstyrelsen gav bolaget uppdraget och för ändamålet har 75- 000 kronor skjutits till.

Bland de åtta olika förslagen på lördagsaktiviteter finns bland annat en schacklördag med turnering på torget för barn och vuxna, två barnlördag med ansiktsmålning, trollkarl och cirkusskola och en auktionslördag med korvförsäljning.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om