För att få hjälp med flytten anlitade i slutet av augusti Katrineholmskvinnan en firma, som skulle flytta hela hennes bohag. Hon kom överens över telefon med företaget om flytthjälp av allt i lägenheten och för det betalade hon 3 350 kronor.
Den aktuella dagen fick hon besked om att firman var klar med att tömma hennes lägenhet. När hon kom till bostaden på kvällen för att städa, var det enligt kvinnan väldigt mycket kvar att flytta.
Hon kontaktade då flyttfirman för att klaga och begära tillbaka en del av summan hon hade betalat, men det blev nobben. De ansvariga ansåg inte att de hade gjort något fel och vill inte ersätta kunden.
Nu har Katrineholmskvinnan i stället vänt sig till ARN, Allmänna reklamationsnämnden. I sin anmälan yrkar hon på att flyttfirman ska betala tillbaka hela eller en del av summan hon betalat för flytthjälpen.
Sitt krav motiverar hon med att hon hyrt flytthjälp för att hon inte klarade att flytta på egen hand, men ändå fick hon ta hand om "jättemycket" av flyttlasset.
Som missnöjd konsument kan man vända sig till myndigheten Allmänna reklamationsnämnden (ARN), för att få sin tvist med ett företag prövad. Det kostar inget, men det krävs att företaget sagt nej till konsumentens krav, innan ärendet anmäls till ARN. Myndigheten fattar beslut som är en rekommendation om hur ärendet ska lösas och en normal handläggningstid är cirka sex månader.