Företagare ifrågasätter ny marknadsföringsportal

Företagaren Anders Lund från Björkvik, som är medlem i KFV Marknadsföring AB, är kritisk till hur bolagets nylanserade webbportal 0150.se ser ut. Han anser att den är svårnavigerad och bristfällig.
- Jag har varit inne på sidan flera gånger och blir bara argare för var gång. Det är krångligt att hitta information och kartfunktionen fungerar inte, säger han.

Katrineholm2011-03-05 05:00
<p>Den 31 januari lanserades pilotversionen av KFV marknadsföring AB:s nya webbportal 0150.se - en portal som ska marknadsföra såväl kommunen som bolagets servicemedlemmar. Anders Lund som driver företaget Skog & Äventyr ifrågasätter varför man inte använder den tidigare turistwebben stockholmcountryside som är ett samarbete mellan Katrineholms kommun och KFV Marknadsföring AB. Han anser även att den nya portalen är både svårnavigerad och bristfällig.</p> <p>Mattias Thim är vd för KFV Marknadsföring AB och han uppger att webbportalen 0150.se är en av flera nyheter som i januari presenterades för medlemmarna.</p> <p>Av vilken anledning lanseras en ny webbportal?</p> <p>- Stockholmcountryside.com har ju varit Katrineholms officiella sida som ägs av Katrineholms kommun och som vi har administrerat. Det går inte att koppla rss-flöden, evenemangskalendrar och nyheter till sidan utan en större satsning och i och med att Stockholm countryside inte längre är ett varumärke vi arbetar med tyckte vi att det var bättre att starta en ny webbportal som känns mer aktuell och framtidsbaserad.</p> <p></p>
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om