En kvinna i Katrineholm har anmält ett bilföretag i Uppsalatrakten till Allmänna reklamationsnämnden, ARN. Kvinnan köpte i början av sommaren en begagnad Kia för omkring 160 000 kronor. Bilen hade lackskador på bakre stötfångaren och på ena dörren. Kvinnan kom överens med firman om att hon och de skulle betala halva kostnaden var för lackering.
Firman fick några dagar på sig att ordna lackeringen. Kvinnan skulle hämta bilen en lördag. Kvällen före ringde säljaren och sa att dörren inte var lackad, eftersom lackeringsverkstaden ville lacka båda dörrarna, vilket skulle kosta mer. Kvinnan åkte och hämtade bilen ändå, eftersom hon redan betalt för den och kontaktade sedan företaget hon köpt bilen av. Hon ville nu ha bilen lackerad i Katrineholm och inte i Uppsala.
Verkstaden bad henne skaffa en offert på lackeringsarbetet, vilket hon gjorde. Lackfirman i Katrineholm ville också lacka båda dörrarna på en gång. Uppsalafirman ville bara stå för lackeringen på hälften av den ena dörren, vilket kvinnan godkände. I slutet av sommaren hade kvinnan fortfarande inte fått något svar på om offerten var godkänd. Hon påminde företaget, senast den 1 september. Företaget svarade att man visst svarat, direkt till lackeringsfirman, som dock inte fått något svar, enligt kvinnan.
I anmälan till ARN skriver kvinnan att hon vill att företaget betalar lackeringsfirman, i andra hand att hon själv får pengarna så att hon kan betala lackfirman.