Landstinget tycks vara fast i traditionellt sätt att bedriva och erbjuda vård. Kontakt ska tas via telefon- eller fysiskt möte. Video-mötet var efterfrågat och efterlängtat.
Det passar inte alltid men i en hel del ärenden och det borde ge plats åt dem som verkligen behöver. Införande av digitala tjänster kan effektivisera så att personalen räcker till. Det blir bekvämare för oss patienter och skattepengarna räcker bättre. Video-besök och digitala kallelser i stället för papperspost är några exempel. Det ska användas och erbjudas också, Magnus Leivik.
Redan utvecklat som inte införts i Sörmland är:
Listning via 1177.se
Läsa sin mödravårdsjournal
Läsa sina labsvar
Läsa sina remisser
Boka tid via 1177.se - införd men väldigt få tider erbjuds.
Läsa om hjälpmedelsutbud på Tema hjälpmedel 1177.se
Är det politiska beslut som saknas för att detta ska komma oss invånare tillgodo?
Datorvan invånare och pensionär