Allt ljus på kunden hos Påhlsons daylight

Sedan 1995 har de hjälpt kunder att stärka sina varumärken. Enligt bolaget är nyckeln till framgång att erbjuda helhetslösningar.

De nya lokalerna har blivit ett lyft för Påhlsons daylight. Från vänster: Erica Talvis, Alexandra Gren, Fredrik Björnsbråten och Jörgen Karlsson.

De nya lokalerna har blivit ett lyft för Påhlsons daylight. Från vänster: Erica Talvis, Alexandra Gren, Fredrik Björnsbråten och Jörgen Karlsson.

Foto: Emma Eriksson

Katrineholms kommun2019-10-29 12:17

Det började i källaren i Nyköping 1995 och då hette företaget Påhlsons reklam. Sedan dess har företaget vuxit med filialer i Katrineholm och Bromma och 2017 bytte man namn till Påhlsons daylight. Affärsidén är att kunna erbjuda helhetslösningar inom företagprofilering.

– Det finns de som stripar bilar eller gör skyltar, men vi är ett av få profilföretag i Sverige som är en komplett leverantör. Vi har egen produktion, är breda på allt och kan få ihop helheten och det är vår styrka, säger Jörgen Karlsson som är utesäljare på Påhlsons daylight i Katrineholm. 

Sport-, yrkes och profilkläder, bildekor, event och grafisk formgivning är några exempel på Påhlsons palett och kundkretsen spänner från enmansföretag till Katrineholms kommun.

– Vi jobbar mycket med idrottsföreningar och det har ökat. Vi har ett lokalt engagemang som vi är stolta över, säger Karlsson.

I början av sommaren blev Påhlsons daylight det första företaget som flyttade in i Sjötorps hus nybyggda företagshotell på Värmbolsvägen. Det har blivit ett lyft för verksamheten säger Jörgen Karlsson.

– Vi har fått större butiksyta efter flytten. Vi har även fått ett eget garage där vi kan stripa bilar, säger Jörgen Karlsson.

Någon annalkande lågkonjunktur har han inte märkt av.

–  Det är alltid många bollar i luften och vi känner inte av någon nedgång. Vi har en stark tro på framtiden och siktar högt, säger han optimistiskt. 

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!