Det handlar alltså inte om att de som ringer först automatiskt får de tillgängliga tider vi har. Ibland kan det dock bli toppar i vår verksamhet och vi får då svårt att omhänderta alla patienter så snabbt som vi önskar. Det beklagar vi.
På vårdcentralen Linden pågår ett förbättringsarbete för att på bästa sätt möta våra listade patienters behov av hälso- och sjukvård och rehabilitering.
Under vecka 35 startar vi en ny arbetsform på vårdcentralen. Ett nytt sätt att ta emot patienter som söker för enklare akuta besvär där du som patient inte längre behöver boka tid i telefonen.
Genom att ta hand om enklare akuta besvär på detta sätt frigör vi mer tid för våra patienter med mer komplexa och kroniska diagnoser. Ett viktigt syfte med de förbättringsarbeten vi gör är att förbättra tillgängligheten och göra det enklare för våra listade patienter att komma i kontakt med oss.
Helena Gustafsson
Verksamhetschef Linden