Jag vill börja med att beklaga att vår tillgänglighet i telefonrådgivningen har minskat.
Vi har fått ett markant ökat inflödet av samtal vilket beror på flera saker, dels som du påpekar att vi fått fler listade men också att många i högre grad vänder sig till oss med enklare frågor som man tidigare ställde till föräldrar eller andra levnadsvisa personer i sin omgivning. Det ekonomiska läget i vår egen och i andra klinikers verksamhet har förstås också betydelse.
Vårt mål är att erbjuda hög tillgänglighet varför vi jobbar med olika förbättringar för att öka telefontillgängligheten. Vi hoppas att dessa förbättringar inom snar framtid ska ge resultat. Vi kommer även att få förstärkning på sjuksköterskesidan vilket kommer att förbättra telefontillgängligheten. Chattfunktionen passar inte alla men jag vill slå ett slag för att använda chatten för de som är bekväma med det. Oavsett vilket sätt man väljer att kontakta oss på är vi tacksamma för att man endast väljer ett sätt, för att inte blockera en tid för någon annan.
Med hopp och målsättning om att du och andra ska uppleva en bättre tillgänglighet framöver!