Ryck inte på axlarna åt biljettproblemet

Insändarskribenten tycker att bussbolaget gav ett horribelt svar.

Insändarskribenten tycker att bussbolaget gav ett horribelt svar.

Foto: Sandra Nordin

Insändare2020-07-16 05:33
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Tack Gunnel Malm för din insändare om Sörmlandstrafiken (Katrineholms-Kuriren 10 juli).

Med tanke på allt omvälvande som sker i vår värld kan frågan om bussbiljetter te sig som en bagatell, men för den skull får inte de mindre samhällsproblemen besvaras med en axelryckning. Det är verkligen ett stort problem för många, att ständigt hänvisas till modern teknik för att kunna utföra en sak.

Rena vansinnet är det Gunnel Malm beskriver beträffande biljettköp till bussarna. Varför har problemet inte lösts än? Ska det vara omöjligt för mig att t.ex. komma från Vingåker till Kullbergska med buss bara för att jag inte är tillräckligt hemma på mobilanvändande?

Dessutom har jag tydligen fått felaktig information från vårt lokala ombud. Enligt deras personal skulle biljett kunna köpas hur långt i förväg som helst, ingenting sades om en timmes giltighet.

Svaret som Gunnel Malm fick av bussbolaget att man kan chansa att det inte kommer en kontrollant är ju rent horribelt, värre än Grönköping.