Onödigt dyr el efter Vattenfalls nonchalans

"Vi riskerar att bli av med butiken i Läppe på grund av nonchalans från Vattenfalls sida", skriver insändarskribenten.

"Vi riskerar att bli av med butiken i Läppe på grund av nonchalans från Vattenfalls sida", skriver insändarskribenten.

Foto: Arkiv

Insändare2023-01-21 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Här i Läppe har vi flera nybyggda hus samt en butik som efter mer än två år inte har fått fast indraget el. De har något som kallas för byggel. Detta innebär att dessa fastigheter får betala en mycket högre summa för sin el än vi andra som har rörliga eller fasta avtal.

Varför åtgärdar Vattenfall inte detta? Eftersom Vattenfall är ledningsägare så är det enkom Vattenfall som kan åtgärda problemet.  Vad beror problemet på, kan det vara personalbrist? Eller är det bara ovilja?

Jag börjar tro att Vattenfall är mer intresserade av de höga taxor som debiteras till dessa kunder än att ta sitt ansvar.

Om inte Vattenfall åtgärdar problemet riskerar vi att bli av med butiken i Läppe på grund av nonchalans från Vattenfalls sida.

Vattenfall är ett statligt bolag som våra politiker borde ha insikt i, och vara måna om att de sköter sitt uppdrag till folket.