Mälartåg går inte att lita på

Mälartåg verkar inte inse att det är genom oss resenärer de kan bedriva er verksamhet, skriver signaturen "Pendlare".

Mälartåg verkar inte inse att det är genom oss resenärer de kan bedriva er verksamhet, skriver signaturen "Pendlare".

Foto: David Gagnert

Insändare2022-03-23 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Läser i Katrineholms-Kuriren den 18 mars att det varit tågkaos de senaste veckorna! Tågkaoset började när MTR tog över Mälardalstrafik, det är flera månader sedan. Först skyllde de på personalbrist, problem med schemaläggning, pandemin med mer. Nu skyller man på banarbete, vilket är mer förståeligt än allt annat ludd man skyller på.

Tågen är inställda med kort varsel eller så står det i appen att tåget är sent men kommer ändå i tid. Jag vågar aldrig lita på några appar utan åker alltid ner till stationen för att vara säker på vad som gäller. Säker kan man ändå inte vara. Det ropas ut motstridiga uppgifter med några sekunders mellanrum. Hur kan det vara möjligt med denna inkompetens?

De fattiga kronor man får i ersättning vid inställda tåg och förseningar är oförskämt! Som pendlare innebär dessa problem mycket för mig. Mälartåg verkar inte inse att det är genom oss resenärer de kan bedriva er verksamhet.