Julita Gård förlorar på krångel med p-avgiften

Insändare2020-07-23 05:34
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Var på Julita Gård en dag och skulle parkera, vilket inte var helt lätt. Numera måste jag betala för P-plats, vilket jag gärna gör, men maken till krångel!

Den som inte har mobil, eller inte kan betala med mobilen, göre sig icke besvär. Man kan få hjälp i entrén men det blev ännu krångligare, jag hade tänkt mig att betala där och lägga ett kvitto i bilfönstret men icke. Även där var det sms hit och dit, man skulle veta hur länge man skulle vara inne på området (vem vet det?). Och så en faktura, om jag inte missförstod, med fakturaavgift då förstås. Vi gick därifrån. Och jag hörde fler som knorrade över det hela och andra som åkte iväg utan besök. Inte roligt.

Det här förlorar ni på för jag antar att ni vill ha besökare i år också? Förenkla för oss som inte kan betala med mobil så kommer fler av oss gärna tillbaka.