"Har saknat medarbetare för att bemanna telefonen"

"Jag lovar att vi arbetar för att förbättra tillgängligheten för våra patienter", skriver Helena Gustafsson, verksamhetschef för vårdcentralen Linden.

"Jag lovar att vi arbetar för att förbättra tillgängligheten för våra patienter", skriver Helena Gustafsson, verksamhetschef för vårdcentralen Linden.

Foto:

Insändare2022-09-08 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på insändaren Hur ska jag komma fram till vårdcentralen?

Först, jag beklagar att du inte kommit fram till oss via telefon trots dina försök. Vi har haft problem med tillgängligheten i vår telefonbokning. Vi har saknat medarbetare för att bemanna telefonen samtidigt som vi har haft ett stort söktryck till vårdcentralen. Hösten ser däremot ljusare ut då vi har medarbetare på väg in.

Vår digitala kontaktväg, vårdkontakt direkt är ett alternativ till telefonkontakt som fungerar mycket väl. Genom att använda den och kort ge oss information om vilket behov man har får man snabbt kontakt med oss. Detta är naturligtvis inget försvar för att telefonbokningen inte fungerar lika bra, men jag lovar att vi arbetar för att förbättra tillgängligheten för våra patienter.