Ibland känns det som många företag har glömt bort värdet i kontinuitet vilket drabbar många i vårt samhälle. Så snart vi lärt oss om något, då ändras det. Hur skulle det vara om dessa som utför förändringarna behövde skicka ut meddelande om förändringen? Ja, då skulle vi väl bli överösta med sådan information, så det är väl lika illa. Men tänk vilket samhälle vi fått där det känns som all information går från mun till mun utan kontroll, och dessutom finns det tydligen folk som måste ändra för att känna sig nyttiga i sin arbetsuppgift. Vi som ska leva med konsekvenserna får väl skylla oss själva när vi går på det. Har vi den tiden som krävs för att hänga med i alla förändringarna? Eller kan vi använda vår tid till något bättre än att hjälpa företag att tjäna en massa pengar?
Företag glömt bort värdet i kontinuitet
Ibland känns det som många företag har glömt bort värdet i kontinuitet vilket drabbar många i vårt samhälle, skriver Rune Jakobsson.
Foto: Tim Aro/TT
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.