Bättre framförhållning vid avstängt vatten

Framförhållning och kundfokus, inget för Sörmland vatten, när de byter ventiler i ledningsnätet, skriver insändarskribenten.

Framförhållning och kundfokus, inget för Sörmland vatten, när de byter ventiler i ledningsnätet, skriver insändarskribenten.

Foto: CHRISTINE OLSSON / TT

Insändare2021-10-30 07:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Framförhållning och kundfokus, inget för Sörmland vatten, när de byter ventiler i ledningsnätet.
Under två veckors tid har vattnet stängts av från och till på Strandvägsområdet. Information om avstängningen har gått ut till oss konsumenter dagen innan varje avstängning per SMS! Nog kunde väl det ha informerats någon eller ett par veckor innan! Vattnet har varit avstängt 19/10, 22/10, 26/10 och ska även stängas av 27/10. Någon ytterligare information om vi kommer ha vatten kommande dagar därefter får man inte!
Underhållsarbete, som rimligtvis inte kommit som en happening för ansvariga på Sörmland vatten, borde de kunnat förvarna oss om i god tid!
Som kund är man maktlös, när det handlar om monopol!